לעבור דירה? בחלום!

חלמתי בלילה על מעבר דירה כאוטי עם המון ארגזים מפוזרים בבלגן. לא ידעתי לאיזה חדר הם שייכים או איך להתחיל בכלל לפרוק אותם. נכנסתי ללחץ והרגשתי במצוקה, אפילו שזה היה רק חלום. 

ואז חשבתי, שערימה מבולגנת של ארגזים ללא סדר או סימון שמעוררת תחושת חוסר שליטה וחוסר אונים, קצת דומה לסערה רגשית מזיכרונות קשים, שצפים בבת אחת וללא אזהרה מוקדמת. 

מניסיון העבר למדתי, שמיון וסידור הארגזים לפי חדרים ותכולה משוערת, גם בלי שאצטרך לפתוח אותם, הקלו עלי את תחושת הכאוס. אחר כך יכולתי לפרוק את תכולתם בצורה רגועה ומבוקרת, והיה לי יותר קל לשחרר ולהפטר מחפצים לא חיוניים. כך קורה גם בעיבוד חוויות עבר כואבות בקליניקה.

 לפעמים לא צריך לחפור ולפשפש בכל זיכרון של טראומה או כאב, די בסידור הזיכרונות כדי להרגיע את תחושת ההצפה הקשורה אליהם. ככל שפורקים ומסדרים יותר ארגזים, תחושת הרוגע מתגברת, ונפתח מקום למשהו חדש ומשחרר יותר. בבית החדש נוצר חלל נעים להכנסת חפצים מתאימים ושימושיים יותר, ואילו בנפש, פינוי כאבי העבר מזמין כניסתן של חוויות רעננות ותובנות חיוביות ומחזקות לחיים. 

אז בפעם הבאה שתעברו דירה, שימו לב כיצד אתם מארגנים ומסדרים את החפצים שלכם, כדי שהמעבר יהיה יותר קל ונעים. אולי יש דרך לסדר אופן דומה גם את "ארגזי" הזיכרונות והחוויות הרגשיות שלכם.