כשפינוקיו הגיע לקליניקה

הגיע אלי מונחה חדש לקליניקה, חלקכם אולי מכירים אותו בשם פינוקיו... אותו אחד שחלם להיות ילד אמיתי, ולאחר תלאות רבות הצליח להגשים את חלומו והפך מבובת עץ לילד בשר ודם.

למרות שהשיג את מטרתו, גם לאחר שהפיה הכחולה העניקה לו חיים, פינוקיו המשיך לשאת מטען רגשי של טראומות מילדותו, שטבעו בנפשו כאב עמוק: קשיי בדידות, רדיפות וחוסר שליטה, אפו שהתארך בכל פעם ששיקר וחוויות מטלטלות כמו נעילתו בכלוב הציפורים על ידי סטרומבולי, מנהל תיאטרון הבובות, צמיחתם של אוזני וזנב חמור באי התענוגות וההבלעות בבטן מונסטרו, הלוויתן הענק בלב ים. 

בגיל צעיר התפתחו אצלו מנגנוני הגנה והכחשה כנגד הכאב הרגשי הכרוך בהתמודדות עם רגשות קשים. מנגנונים שהובילו את פינוקיו לדפוסי חשיבה שליליים ואמונות מגבילות. הוא השתמש בביטויים כמו "אני לא יכול", "אני לא מספיק טוב", "אני לא ראוי", " כולם שונאים אותי".  הוא סבל מחוסר ביטחון עצמי, חרדות ותחושה של חוסר שייכות. הוא התקשה בלימודים, בביסוס קשרים חברתיים ונזקק לאישורים חיצוניים בלתי פוסקים. מה שהוביל אותו להתנהגויות פזיזות ומסוכנות, להסתבכות בשקרים, ולנפילה חוזרת במלכודות הפיתוי וההסתה של שמשון ויובב למרות אזהרותיו של ג'ימיני הצרצר. 

בתהליך בקליניקה נחשף פינוקיו לראשונה לאופן הפעולה של מנגנוני תת המודע שלו. הוא עיבד מחדש את החוויות הטראומתיות שחווה בעברו, השתחרר מתחושות הכאב, הבושה והאשמה שנלוו אליהן ועשה צעד משמעותי לעבר קבלה וריפוי עצמי. הוא גילה מתי ואיך הוטבעו בו האמונות המגבילות, שכבלו אותו להתנהגות פוגענית, וכעת יכל לאמץ אמונות בריאות וחיוביות עבורו. 

עם הזמן הוא החל לזהות ולתקן בעצמו את אופני החשיבה השליליים ולפתח גמישות רגשית, שתרמה לחוסן הפנימי ולתחושת הערך העצמי שלו. הוא למד להציב לעצמו מטרות ריאליות ולבנות תכניות פעולה לצורך השגתן. בהדרגה חלה התקדמות ניכרת בתחומי חייו השונים. מערכת היחסים עם ג'פטו השתפרה ככל שהתבססה יותר על תקשורת פתוחה וקרובה. קשריו החברתיים התפתחו והוא הגיע גם להישגים לימודיים. פינוקיו פיתח סבלנות, ביטחון עצמי וגילה שהוא יכול להתמודד באומץ עם כל משבר או אתגר חדש שהחיים הציבו בפניו. 

היום פינוקיו הוא ילד המשוחרר מכבלי תת המודע שלו, המכיר ברגשותיו ולוקח אחריות על בחירותיו והחלטותיו. לקראת חג הפסח אני מאחלת לכולנו לצאת ממעגל הטראומות והדפוסים ההרסניים, שמגבילים אותנו ומכאיבים לנו. וכמו שפינוקיו למד כיצד להשתחרר באמת מהחוטים בהם משך תת המודע שלו, כך אני מאחלת לכל אחד שחרור מהאמונות המשעבדות וחיים של חירות רגשית אמיתית.