אומנות פרימת הצמר

חיינו יכולים להידמות לכדור צמר סבוך, כשחוויות קשות וזיכרונות טראומטיים הופכים אותו למבולגן, דהוי, מלא קשרים. ככה הרגישה בחורה צעירה שהגיעה אלי לקליניקה עם חרדות קשות, מצוקה רגשית, דימוי עצמי נמוך, קשיי נשימה, כאבי ראש ותקשורת משובשת במערכות היחסים הקרובות שלה. 

בקליניקה התחלנו בתהליך רגיש ועדין של "פרימת כדור הצמר" שלה. חוט אחר חוט היא למדה להפריד בין חוויות העבר שהיזכרות בהן הסבה לה כאב וצער, לשנות אמונות מגבילות לאמונות תומכות ולזהות את מקורות המצוקה והטריגרים שהפעילו אותה. 

ההתקדמות בתהליך הפרימה הביאה להתמעטות אירועי החרדה והשפעותיהם השליליות פחתו עד שנעלמו לחלוטין. היא התחילה להרגיש קלילות וחופש בהתנהלות היום יומית שלה, היא אימצה תפיסות עצמיות חיוביות ופיתחה מגוון דרכים לשמור על רוגע ושקט נפשי, ויכלה לתקשר את הרגשות והצרכים שלה בצורה ברורה במערכות היחסים שלה, שהשתפרו משמעותית. חוט הצמר שלה, שהיה סבוך כל כך הרבה זמן, חזר להיות חלק וגמיש. כעת היא יכלה לסרוג את חייה כרצונה ביצירתיות ובחופשיות.

 מבחינתי, זוהי חוויה מרגשת ומדהימה לראות שוב ושוב, כיצד כדור סבוך של חרדות, זיכרונות וטראומות הופך למשאב בריא ומקדם, מוכן לסריגה מחודשת של חיים טובים, משמעותיים ומאושרים הרבה יותר.